Propaganda Zionis Masih Berterusan

November 8, 2016

Rakyat Palestin berusaha melakukan perlawanan saat militer Israel berusaha merebut tanah pertanian milik mereka. Pesawat tempur dan altileri militer Zionis Israel kembali menyerang Kota Gaza, Palestin. Tindakan biadab Israel itu langsung mendapat kecaman masyarakat dunia. Sejumlah negara mendesak segera dibentuknya negara Palestin Merdeka, untuk melepaskan penderitaan rakyat Palestin dari penjajahan Israel. (foto: independent.co.uk)

 

 

Pada bulan 5 tahun ini, Para pejuang Palestin di Jalur Gaza merespon terhadap serangan Israel dan menegaskan bahawa, bangsa Palestin tidak akan tunduk terhadap tuntutan rezim Zionis dan akan melanjutkan perlawanan balasnya.

 

Sebelumnya, jet tempur Israel pada Khamis pagi telah melepaskan dua roket ke arah pusat Brigade Syahid Izzuddine al-Qassam, sayap militer Gerakan Muqawama Islam Palestin(Hamas) di barat Provinsi Gaza.

 

Sehari sebelumnya, pasukan rezim Zionis menembak para petani dan peternak Palestin di timur Rafah dan Khan Yunis di selatan Gaza sehingga mereka terpaksa meninggalkan wilayah tersebut. Ini termasuk juga menangkap 26 warga Palestin di berbagai wilayah Tepi Barat.

 

Serangan ke Gaza merupakan pelanggaran terbaru terhadap kesepakatan gencatan senjata di wilayah itu oleh rezim Zionis.

 

Kesepakatan gencatan senjata antara Muqawama Palestina dan rezim Zionis ditandatangani pada bulan Ogos 2014 untuk mengakhiri agresi 50 hari militer Israel ke Gaza. Perjanjian ini dimediasi oleh Mesir.

 

Dalam serangan 50 hari militer Zionis ke Gaza, lebih dari 2300 warga Palestin gugur syahid dan ribuan lainnya cedera.

 

sumber: Parstoday

Please reload

Kami Bantu Anda Salur Sumbangan Secara Online!

DANA MAPIM

5622 6354 0066

Featured Posts

Massacre in Myanmar - Send Peace Troops Now

August 26, 2017

1/10
Please reload

Recent Posts
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

© 2016 by MAPIM. Proudly created for WWW.MAPIM.ORG

Klik Untuk Dengar Radio Tajaan MAPIM:

Apa yang kami nyatakan di web ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengalaman sebenar. Pengunjung dinasihatkan menyumbang dengan mengikuti arahan yang disediakan. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada penyumbang di atas projek, program dan bantuan berdasarkan faktor keselamatan, cuaca dan suasana situasi sebenar.